Sketchbook Friday 05|52

fevereiro 02, 2018


Esta semana partilho mais duas páginas do meu diário gráfico.
Eu gosto de desenhar pessoas, mas normalmente quando me pedem para fazer retratos tenho receio de não conseguir retratar as pessoas. É algo que estou a tentar ultrapassar, e quanto mais desenho mais fácil esse processo será.

As páginas desta semana têm apenas um desenho cada uma. Eu gosto de desenhar em papel A5, mas por vezes faço desenhos pequenos. Não foi o caso destas páginas.

This week I share more two pages of my sketchbook.
I like to draw people, but when I'm asked to do portraits I feel of not being able to portrait the person properly. It's something I'm working on, and drawing more will help me work it out. 

These pages have only one drawing each. Usually, I prefer to draw on A5 paper but I mainly do smaller drawings. But that was not the case of the drawings of these pages.


Materiais usados
- Lápis HB/nº2
- Ecoline (Aguarela líquida) 508 Azul da Prússia
- Marcador Sakura Pigma Micron em 0.1 e 0.3
- Lápis de cor Rosa (Alpino)
- Caneta de Gel Branca

Tools used
- HB pencil
- Liquid Watercolor in 508 Prussian Blue (Talens Ecoline)
- Black Fineliner by Micron Sakura in 0.1 and 0.3
- Pink Colour Pencil (Alpino)
- White Gel Pen

You Might Also Like

0 comentários

Deixe aqui o seu comentário // Leave us a comment

Bites & Bits August 32-35/52

August was a roller-coaster. A good roller-coaster. I started the month by installing new shelves on my Studio. I did it by myself and I...

Seguidores

Follow
© a outra mafalda 2013 - 2017. Com tecnologia do Blogger.